Øg din sides troværdighed ved at vise logoer, brands etc.

Folk elsker genkendelighed – brug det til din fordel

Jeg bebrejder dig ikke, hvis du tænker "Ah – har det virkeligt en effekt?" eller "det er godt nok banalt", når du læser dette tip. Men ja... det er banalt og ja – det har bestemt sin berettigelse.

Tippet går i al sin enkelhed ud på, at du skal vise kendte logoer eller brands på din hjemmeside.

Når du viser logoer fra kendte, troværdige brands, så vil en lille del af deres troværdighed smitte af på dig.

Det er jo ret banalt. Hvorfor har folk vist, at de var Kongeligt Priviligerede? (dengang det fandtes). Det gjorde man jo, fordi en del af kongehusets troværdighed smittede af på firmaet.

På samme måde smitter det af på dig, hvis du forhandler et kendt brand som Nike eller Carlsberg. Hvis du har leveret til Statsministeriet eller er godkendt af Mastercard.

Her er tit tale om meget gamle brands, der har brugt lang tid og mange penge på at opbygge deres troværdighed.

Og dem kan du så læne dig op af eller høste en anelse af samme troværdighed.

Det er jo ikke sådan, at blot fordi du har et logo fra Børsen, så tænker folk "det her er lige så anerkendt som Børsen".

Screendump fra Shoporama